Sidor

torsdag 11 oktober 2012

Modig

Igår gjorde jag två modiga saker. Dels ringde jag min sponsor och bad om att vi skulle ses och prata. Jag har tänkte på det länge, men skjutit upp det dels för att jag haft för mycket att göra och dels för att jag är rädd för konflikten. Men jag tog tag i det och vi ska ses på söndag. Jag vet vad jag vill säga och ska ta mig tid innan att ladda upp och hinna känna in mig själv innan jag går dit. Det känns bra att jag nu agerar för att det ska fungera och tar ett moget agerande. Bra där!


Den andra modiga saker jag gjorde var att jag berättade för ytterligare ett par kompisar om min bakgrund. Det var lite jobbigt för just de här vännerna är mitt gamla gäng och gemensamma kompisar till mig och min gamla pojkvän. Så på nåt sätt vill jag inte visa den sidan för dem och inte för min förra pojkvän som de ju kan tänkas prata med om det. Men jag har inget att skämmas för. Jag tar ansvar för mig själv och agerar för att må och fungera bättre och bättre.
Anledningen till att jag berättade är att det om ett par veckor är riksmöte i ACA i den stad där de bor och jag är lite sugen på att gå på det. Så nu blir det nog så att jag samtidigt kan passa på att träffa dem och gå på konvent med massa möten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar