Sidor

lördag 31 augusti 2013

Alkohol i mitt liv

Nu när jag mer och mer kommer i kontakt med mina känslor inser jag hur oskönt jag tycker det är när människor blir fulla. Inte sådär lite berusade utan när personligheten förändras. Alkoholen kan göra människor till andra personer. Inser att det är här en av grundrädslorna är med min pojkvän när han festar. Jag är rädd för att han ska bli en annan, att inte en sak han sagt gäller längre, att han beter sig som en annan person. Jag är helt enkelt rädd för att han ska bli som pappa. Att han ska gå in i sjukdomen. Rädd för att bli övergiven för alkoholen. Rädd för att den än en gång ska bli viktigare än mig. Jag vill inte vara med om det. Aldrig. Måste prata med honom om det här. Eller vill jag prata med honom för att kontrollera? Nej, jag måste förklara att jag inte kommer acceptera det. Att jag inte kan ha någon i mitt liv som jag inte kan lita på inte blir för full. Det gör så ont. Även om jag nog aldrig visat det direkt för att jag är för rädd för att ställa de kraven och ha ett bråk, så känner den lilla tjejen sig väldigt otrygg när någon runt mig är full. Speciellt när det är någon som jag vill kunna lita på och känna mig trygg med.

Hjälp mig vara ärlig.
Hjälp mig vara stark för mig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar