Sidor

söndag 3 april 2016

lämna över det jag inte förstår

Hej.
Hej.
Hur mår du?
Jag vet inte riktigt. Jag vill inte riktigt känna. Jag vill göra något. Skriver gärna fort. Är inte landad i mig själv. Huvudet hittar hela tiden på saker jag behöver göra. Eller saker jag behöver tänka på.
Känner mig frustrerad.
Ge upp. Lämna över. Andas.
Jag är trött efter en tung vecka på jobbet. Mycket tankar gällande mitt förhållande till min sambo snurrar också. En del av mig har redan "räknat ut" att jag måste göra slut för att kunna må bra. Eller är det det som är min sanning?
Jag har svårt att skilja på vad som är saker jag "vet" och känner är sanna och det som mina egna strategier och rädslor säger till mig. Mitt undermedvetna kan vara så övertygande i att "veta" saker som egentligen är katastroftankar eller nåt annat dysfunktionellt.

Jag är ju maktlös för det här. Jag vet inte vilket som är vilket just nu. Det är ok det också. Jag är ok, även om jag inte vet vad som är sant just nu. Det kommer att landa i mig när det är dags. Eller så kommer jag förstå det efteråt. Jag försöker verkligen och gör så gott jag kan. I det här fallet kan jag inte göra så mycket annat än att lämna över. Släppa taget om det och låta gud ta hand om det. Jag kan inte tänka ut det. Jag behöver stå still, vara ärlig och lyssna.

tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar