Sidor

onsdag 18 februari 2015

Uppför backen

Det var ett tag sedan jag skrev och jag känner att jag har svårt att komma i kontakt med mina känslor. Är rastlös i kroppen och vill hellre "göra" något än att sitta och vara lugn. Vill stänga av. Varför är det så?
Igår var jag på möte och kunde inte dela på ett närvarande sätt. Det blev väldigt abstrakt och klapp på axeln. Jag kritiserade mig själv medan jag delade också. Att det inte var tillräckligt bra eller ärligt. Vad är det jag behöver dela om då?
Jo, jag behöver dela om min rädsla för om jag kommer behöva göra slut med min sambo. För när jag inte delar om det så växer den känslan. När jag inte tar på de tankarna så förstår jag inte vad de egentligen är och då kan de vara vad som helst och mina katastroftankar går igång.
Det känns som jag behöver ta sats lite igen nu. Jag har haft en ganska lång period då jag fått saker gratis och tillfrisknandet har liksom gått av sig självt och jag har gjort många bra saker. Nu känns det som att jag nått fram till nästa backe och just nu går jag i cirklar nedanför den utan att riktigt förstå att det är meningen att jag ska gå upp för den.
12-stegsprogram är handlingsprogram. Jag behöver agera för att tillfriskna. Inte bara tänka, prata och känna. Även om det alltid börjar med de sakerna så är det när jag agerar som jag visar för mig själv att jag menar allvar med vad jag säger. Så vad är det jag ska göra?
Jag ska vara mer ärlig mot de jag har runt mig, framför allt min sambo. Det är ok att tycka olika. Det är ok med konflikter. Det är ok att vara sårbar. Det är ok att vara stark. Det är ok att sätta gränser. Det är ok att vara jag.
Jag har inte råd att överge mig själv mer. Jag är värd att har det bra. Jag är värd att vara mig själv.

Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar