Sidor

måndag 4 februari 2013

Gamla påhälsningar

Min förra pojkvän tog nyss kontakt med mig genom att skriva till mig på facebook. Väldigt konstigt kändes det. Och först svarade jag ganska kort på det han frågade, men frågade ingenting tillbaka, och så bad jag honom respektera att jag bett honom att inte ha kontakt. Han svarade att det inte var något han tänkte på när han skrev utan att det var helt spontant när hon såg mig i chatten, han sa också att han skulle respektera det. Bullshit tror jag. Han vet mycket väl att jag sagt ifrån. Men, men, jag har i alla fall varit tydlig nu. Och markerat att det inte är ok. Känns som han sätter sig i någon maktposition för att han är så fine med att ha en relation med mig och att jag är "sämre" för att jag inte är fine med det. Att jag inte har gått vidare och kan lägga det bakom mig och fortfarande ligger under honom i statussystemet. och även om det är den syn som jag tror han har så är det ju till viss del min syn på mig själv. Men det här är falska sanningar. Visst jag tror jag precis nu typ har börjat komma över honom på rikitgt, men jag står upp för mig, och att jag inte vill ha någonting med honom att göra även om jag gått vidare är sunt för jag ser hur avstängd, oärlig och självgod han är. Jag väljer bort honom dels för att jag påverkas negativt av att ha kontakt och går upp i att bevisa något, och jag väljer bort honom för att han gjort mig väldigt illa och är en person jag inte vill ha i mitt liv.


Samtidigt som jag skriver hör jag en röst från lilla tjejen som viskar att jag vill ha hans uppmärksamhet och att han är min lösning. Men nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar