Sidor

tisdag 26 februari 2013

Ny fin grupp

Idag har jag varit på Al-anon möte i den staden där jag bor nu. Av en slump kollade jag igenom deras möteslista igen och såg att min stad stod med. Gruppen hade tydligen varit vilande en längre tid men nystartat nu precis. Tänker att det inte är ett sammanträffande utan ser det som en gåva att det finns möten väldigt nära nu när jag flyttat hit. Och gruppen kändes jättefin, varm och välkomnande stämning. Många som har varit i programmet länge och ger en avslappnad stämning och fler än jag som var vuxna barn föräldrar som är alkoholister. Kände direkt att det här kan fungera bra för mig under våren och det gav en fantastisk lättnad. Jag får tillgång till bra möten varje vecka utan att behöva åka varken hem eller till närmsta mötet i närheten här. Underbart tacksam är jag för det och under mötet kunde jag släppa en omgång pappatårar till. Sorg för att han inte kan vara den pappa som jag behöver och för att han inte väljer att vara det utan är för djupt i sin sjukdom.
Det känns verkligen som en stor lättnad och lugn fyllde mig när jag insåg att jag kan ha en liknande trygghet som jag hade i ACA-gruppen hemma här också.

Tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar