Sidor

lördag 12 juli 2014

Känslostorm

Vaknade med mycket känslor i kroppen. Ledsenhet och osäkerhet. Nu efter ett tag när jag varit ute och gått lite inser jag att det är så mycket känslor som kommer upp på samma gång. Insåg på riktigt igår att jag går på semester på fredag. Helt sjukt. Det har gått bra. Det har inte varit lätt alltid, men så bra det har gått. Och så mycket jag tycker om den här staden och landet.
Och sen är det känslor relaterat till förändringarna som händer, åka hem, flytta i Sverige och ny jobbplats efter semestern.
Och sen har vi ju hela det här året, inte bara den senaste perioden. Så sjukt mycket intryck, utmaningar, människor, erfarenheter. Har växt väldigt mycket det här året, både i jobbrollen och rent personligt. Börjat fatta att jag inte behöver vara så orolig för att inte vara bra nog. Det jag gör är för det mesta väldigt bra. Jag har också börjat förstå hur jag kan vara i min professionella roll. Att jag kan vara mig själv och trygg i att frågor aldrig är för dumma och att jag kan bidra och att min åsikt är viktig.
Har gått emot så många av mina rädslor det här året, och framför allt den här perioden i Spanien. Och nu blir det lugnt.

Känner mig trött. Och det kanske inte är så konstigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar