Sidor

tisdag 30 december 2014

Bubbel

Det pyr inuti mig. Jag känner hur det liksom bubblar. Jag är nyfiken på det nya och känner hur jag är på väg att bryta igenom ytterligare ett lager och komma lite närmare mig själv. Läser en helt fantastisk bok just nu, Kajsa Ingemarssons Modern mystik. Den passar min syn på den högre kraft som jag har identifierat i mitt tillfrisknande. Har läst flera av Paulo Coelhos böcker tidigare och den här innehåller fakta och en egen historia baserat på samma grundidéer som Paulos böcker. Blir varm i hjärtat av att läsa den.
Samtidigt som jag har mycket positiva känslor för den här förändringen så har jag också rädslor. Jag vet inte riktigt vad de här förändringarna kan leda till och det är läskigt. Försöker bara acceptera det. För det är ju i grunden mänskligt att vara rädd för förändringar. Men jag kan bestämma om jag vill låta de här rädslorna styra. Jag är maktlös för mina känslor och att jag har rädslor, de försvinner inte för att jag förnekar dem. Men jag kan vara modig och påverka det jag kan genom att gå emot dem. Samtidigt bör jag ha förstånd att inse när jag ska göra vilket och vad jag klarar av på en gång.

Sinnesrobönen, tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar