Sidor

torsdag 25 juni 2015

Lämna över

Det är inte bara på jobbet som min vilja har fått bestämma. Också i mitt förhållande. Jag har inte tagit mig den tiden jag behöver för mig själv. Jag har velat göra allt roligt och mysigt. Jag har förnekat mina behov. Jag har gått in i en illusion av hur jag vill vara. Jag behöver prata med min pojkvän och ta mer tid för mig själv. Min sponsor har tipsat om att ha en specifik dag varje vecka då man gör något ihop. Och att man då gör något ordentligt. Jag tror att det kan vara nåt att prova. Åtminstone behöver jag bli bättre på att göra saker själv. Vi gör ofta det mesta tillsammans. Handlar, tränar, går på stan, etc. Det är mysigt med tvåsamheten, men jag tappar bort mig själv. Jag tar mig inte tid att känna in mina egna känslor och behov. Jag vet att när jag tar tid för mig själv så är ju tiden tillsammans mycket bättre också. Jag är närvarande och har bättre kontakt med mig själv. Jag får också en tydligare egenkänsla och självständighet.

När jag fokuserar på mig själv och ser mig själv så lämnar jag också över honom och vårt förhållande. Så att det får leva självt. Jag går inte in och styr och kontrollerar genom att hela tiden vara nära.

Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar