Sidor

fredag 12 februari 2016

fredagssamtal

Trött. Arg. Frustrerad. Ledsen.
Jag orkar inte.

Jag vet att du är rädd. Vad är du rädd för?

Att gå sönder. Att såra. Att bli ensam. Att göra fel. För att känna hur ont det här gör. Jag vill inte det. Jag orkar inte. Jag vill bara vara glad. Varför kan jag inte få vara det? Jag är arg på livet. Varför ska det vara så jobbigt.
Varför fanns du inte där då? Varför lämnades jag ensam med alla mina känslor då? Varför får inte jag ha det bra? Varför måste jag ha det så här? Det är inte rättvist.


Jag vet att du känner så. Det är ok. Du gjorde precis så gott du kunde. Jag är så glad att du gjorde det. Vi hade aldrig varit här annars.
Tror du att du skulle kunna börja lita på universum och vår högre kraft? Tror du att du skulle kunna tro på att du är älskad och menad att vara precis den du är? Vi kanske inte förstår riktigt varför just nu. Vi kanske aldrig förstår det. Men vi kan tro att det är sant. Vad tror du?


Jag vill men jag vågar inte.

Jag vet att det är läskigt. Men vi är vuxna nu. Inget farligt kan hända längre. Ingen kan överge oss. Utan vi själva. Ingen kan skada oss på samma sätt som då. Vi överlevde. Vi klarade oss. Men nu vill vi ju leva också. Du vill ju också leva. Jag älskar dig. Jag finns här. Jag är inte perfekt och vi håller på och lär hos ett nytt sätt. Jag kommer göra fel. Det kommer hände jobbiga saker. Men ingenting kan skada oss egentligen på djupet. Universum kommer att ta hand om oss. Om du är ärlig så kan du också se det. Vi kan lita på att vi får det vi behöver utan att vi ska styra och bestämma.

Det känns jätteläskigt att släppa kontrollen. Speciellt när du inte är närvarande. Då vill jag inte vara ensam.

Jag vet, Men du ser ju också att jag tränar och försöker. Det har ju hänt jättemycket bara senaste året, eller hur?

Mmmm. Det har det faktiskt.

Lita på processen. Det kommer att bli bra. Ibland är det tufft och det är lätt att bara titta på problemen. Men det har hänt väldigt mycket. Så hjälp mig så att vi kan göra det här tillsammans. Jag behöver din hjälp. Det är du och jag ihop.

Mmmm. Jag tycker ju väldigt mycket om när vi är tillsammans och har roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar