Sidor

onsdag 30 september 2015

Ingen egentid

Ikväll skulle jag ha fått vara hemma för mig själv. Min sambo hade andra planer men de blev avbokade och sedan istället för en kväll för mig själv så sitter nu han och en kompis och kolla på fotboll här.
Det här är ju fullt naturliga känslor. Att vilja ha tid för sig själv när man bor ihop. Jag behöver det. Mer än jag ger mig det. Därför är jag nu lite besviken faktiskt. Det är ok att känna så. Det betyder inte att jag är otacksam eller att vårt förhållande inte är bra för att jag vill vara för mig själv. Jag har ett stort behov av lugn och ro och för det behöver jag egentid nån kväll i veckan.
Märker att jag är ganska känslig för den här typen av förändringar just nu. Att de blir större än vad de kan vara en annan gång. Jag har kommit under ett lager till på min lök och ser nya mönster som tar mycket energi. Det är inte konstigt. Jag utvecklas. Tillit och mod så kommer jag vara igenom den här perioden också om ett tag och ha kommit ännu närmre mig själv och min högre kraft.
Det är bara att acceptera att det är så här nu och ge mig själv lite extra omtänksamhet. Som en förälder skulle ha gjort.


Befria mig från rädslan för förändring. Visa mig hur du vill att jag ska vara istället.

Befria mig från rädslan för förändring. Visa mig hur du vill att jag ska vara istället.


Tack.

2 kommentarer: