Sidor

onsdag 16 september 2015

Små stora beslut

Idag fick jag frågan av min chef om jag vill få lite nya arbetsuppgifter. De är inom det jag sagt att jag vill göra och det jag tycker är kul. Frågan är om jag känner att jag vill.  Jag jobbar just nu 100% i ett enda projekt där jag har ansvar för en ganska avgränsad del. Min chef säger att vi kan ta in nån annan som hjälper mig med det så jag får loss tid till det andra om jag vill det. 
Mitt kontrollbehov får sig en utmaning eftersom jag då måste lämna över en del av det jag nu påbörjat. Dessutom så är det avgränsat och tydligt som jag behövde få det innan semestern. Men det är också mkt bara kommunikation, uppföljning och planering. Saker jag är bra på men som jag inte tycker är lika roligt. 
Om jag inte tar det nya kommer jag få mer operativ närhet och kunna jobba nära en jag trivs med. 

Vad säger hjärtat då. Den främsta anledningen till att jag inte skulle ta det nya är att jag skulle ha koll på det jag dragit igång nu i det gamla. 
Det skulle också bli mer rörigt och om inte det nya är tydligt definerat finns risken att det glider iväg eller växer. 

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Min sponsor svarar inte så kan bara vända mig till mig själv. Eller nej, det är ju inte sant. Jag har andra jag kan ringa. Och jag kan vända mig till min högre kraft. Be om vägledning. Så det ska jag göra. Och sen ska jag lita på att jag kommer få den och att det kommer bli bra. 

Tack





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar