Sidor

söndag 10 juli 2016

risksituationer

Pratade med en vän idag som sa att hon blev väldigt trött av socker och kolhydrater. Det där kände jag för ett tag sedan. Jag valde bort pastan en kväll och blev inte lika golvad efter maten.
Nu idag på kvällen kände jag det igen. Jag åt smörgå som kvällsmat och blev väldigt trött efteråt. Hmm, vill hitta en balans mellan att äta det jag mår bra av som är nyttigt och att vara snäll mot mig själv och inte gå in i för mkt kontroll och självspäkning. Maktlös. Jag lämnar över det här till dig gud.

----

Blev inbjuden till en väns lantställe idag. Har blivit det förrut och tycker det vre mysigt att åka dit. Hon är med i programmet och även hennes sambo. Den här gången passade det inte för mig, och jag tror att det är bra. Den här personen som jag varit dragen till och fantiserat om ska dit och jag tror inte det är bra för mig att vara så nära honom nu. Även om hela min kropp skriker efter det. Att få gå in i förälskselse. Gå in i att finnas i någon annans ögon. Så det är en risk för mig att gå dit.
En del av mig blev också lite svartsjuk när jag fick veta att en annan tjej skulle följa med. Haha. Kan nte nnat än att skratta och le åt mig själv och min sjuka sida. Jag tackar min högre makt för vad jag ser och att jag har kontakt med den och mig själv. Jag är maktlös för den här sidan i mig. Ge mig sinnesro att acceptera det. Jag ska inte agera på det, ge mig mod till det, att inte styra och gå på min egenvilja. Förstånd att se att det är så här och att jag är maktlös.

---

tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar