Sidor

söndag 10 juli 2016

vem är jag?

Har börjat tänka mycket på de saker jag gjort och tänkt medan jag var tillsammans med mitt ex. Vad var genuint jag och vad var att jag tog in hans åsikter som mina. Det finns nog en hel del där. Men under den perioden så kunde jag ju samtidigt komma närmre och närmre mig själv och där vågade jag följa min röst. Vågade vara ärlig med vad jag tänkte som jag egentligen trodde att han skulle tycka vara flummigt. Men jag gjorde det ändå. För att vara ärlig. För att vara sann. Jag ville bjuda in honom i min värld. Men han kunde inte bjuda in mig i sin. Han ville göra saker, det som jag nu kan se som att knarka på upplevelser. Alltid något på gång, resor, middagar, konserter, bio, fest. Inget fel när man sr var och en för sig. Men när det blir mycket av dem så fungerade det som en flykt för mig. Jag kände inte in mina behov och ville vara till lags. Ville vara den person som jag trodde att han ville ha. Ville vara den som jag trodde att jag bore vara för att vara ok.
Maktlös.

Har också haft en del funderingar på hur det egentligen var med hans förhållande till alkohol. Kan inte riktigt få någon rätsida på det. Men det kanske också är för att jag inte vet så mycket om alkoholism egentligen. Jag vet ju hur min pappa var och det är en sak. Jag vet vad min sponsor berättat.
Det jag vet säkert är att han har sjukdomen i familjen, hos sin pappas farbror. Hans pappa är vuxet barn som inte fick den kärlek och närhet han behövde och därför inte har kontakt med sina känslor och kan vara närvarande med andra och släppa in.
Så oavsett hur det är med alkoholen för honom så är han ett vuxet barn. Hur kunde han annars dras till mig? Dessutom är många av hans vänner vuxna barn.

---

Min semester har precis börjat. Jag känner mig tom på något sätt. Inser att jag har mycket förväntningar på den och nu när jag känner mig ledsen och lite trött så vill jag inte riktigt släppa fram det. En dag i taget. En dag i taget. Vad jag än känner så är det ok.

---

Jag är tacksam för de insikter jag får. Jag är älskad oavsett vad jag gjort. Ovillkorligt älskad. Jag är värd att har det bra. Jag är värd att förvänta mig det bästa och få det.

tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar