Sidor

lördag 10 december 2011

Talking to myself

Sedan mitt senast inlägg har jag mått bättre. Det känns som jag kommer nånstans. Jag är inte ledsen eller arg hela tiden utan har mer lugn i mig. Det känns också lite som om jag på nåt omedvetet plan har tryckt på paus-knappen. Tagit lite rast och pustar ut. Försöker va i det här och jobba med mina beteenden och tankemönster.

Det är skönt, men jag är lite rädd att jag stänger av. Jag vill va ärlig mot mig själv och jag har senaste dagarna känt att det finns en liten oro som växer i mig, men när jag försöker gråta som jag gjort mkt innan så kommer det inte nåt. Jag är mer arg, rastlös och frustrerad tror jag.

Har en vecka kvar i skolan, tenta-p, sen är det dags för en månads jullov. En månad! Helt sjukt! Så jag ska verkligen passa på att ta tid för mig själv för att bearbeta vad jag behöver och också ta hand om mig själv, sova länge, träna, promenera och läsa lite böcker tänkte jag.

Nu när jag skriver så känner jag hur det ändå växer en ilska i mig. Jäklar vad det kom upp grejer nu. Undra vad jag är arg på idag? Allt känns det som just nu. Oj, jag ska nog gå ut och gå av mig det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar