Sidor

tisdag 18 december 2012

Bra respons

Jag skrev ett till sms igår kväll till min pojkvän. Sa att det inte handlade om huruvida det faktiskt tar  en dag eller inte utan om hur han uttryckte sig och att han inte visade så tydligt att han gjort bort sig och vill ställa till rätta. I morse när jag vaknade hade jag lite ångest. Ibland när jag har skrivit sms på kvällen så har det inte blivit bra. Och generellt sett är det betydligt bättre om jag kan ta det direkt i situationen eller åtminstone live i efterhand. Men den här gången gick det bra. Han svarade med ett förlåt och att han såklart hjälper till den dagen jag behöver det. Sen påpekade han också om jag inte var lite hård, att han väl aldrig har svikit mig när han sagt att han ska göra något. Och det är ju faktiskt sant. han sa också att det är mycket bättre om jag reagerar i situationen så han får en möjlighet att märka vad jag känner och kan förhålla sig till det direkt istället för i efterhand. han bad också om ursäkt för att han uttryckte sig dåligt.

Känns bra att jag stod kvar och att jag tränade på att ta en konflikt. Blir glad över att han inte går i försvar utan accepterar och respekterar det jag säger. Det betyder mycket. Men oavsett hur han hade reagerat så hade jag gjort rätt i att reagera på det. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar