Sidor

söndag 16 december 2012

julkort från pappa

I fredags när jag kom hem på kvällen låg det ett kuvert i högen bland annan post. Det stod bara: God jul önskar pappa. Jag hade en kompis med mig och hade precis fått jullov och ville och orkade inte ta det just då för jag ville vara glad och glädja mig åt att vara klar med skolan. Men nu har jag tagit upp det och öppnat. Det fanns en 500-lapp i kuvertet, inget annat. inte ens ett julkort liksom. Dessutom hade han lämnat det här för hand eftersom det inte fanns något frimärke eller nåt. jag tycker det känns lite jobbigt att han har varit här. Tänk om jag hade varit hemma. Hade han ringt på först och tänkt att det var ok at bara komma förbi så, eller har han inte ringt på utan bara lagt det i brevinkastet.
jag visste ju precis vad det skulle vara i det. Jag får alltid pengar av pappa. Kanske en blomma nån gång men annars bara pengar. Han använder det som sätt att kompensera och döva sina skuldkänslor. Jag har tänkt att jag ska ringa honom, för att säga hur besviken och ledsen jag blev över att han ringde och lämnade det där meddelandet när han var så full. Har skjutit upp det för att jag inte känt att jag haft tid att hantera den urladdning som det skulle kunna bli. Nu har jag tid. Nu är det dags. Jag har tänkt ringa på tisdag. Då har jag en dag till att förbereda mig. Kan ringa min sponsor och få styrka och så gå på Eleonora-gruppen imorn. Det kommer gå bra. Lilla tjejen är orolig, men det kommer gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar