Sidor

söndag 16 december 2012

So do all who..

... live to see such times.
But it is not for them to decide. 
What they have to decide 
is what to do with the time 
that is given to them.

Galdalf till Frodo som i vilse i Morias grottor önskar att ringen aldrig kommit till honom och att ingenting av det där hade hänt. har skrivt det här citatet förut här på bloggen för jag tycker att det är så bra. Det påminner om sinnesrobönen, att man inte ska lägga till på det man inte kan påverka utan fokusera på det man kan göra något åt istället. Det är fint för mig för det ger mig kraft att gå ur min offerroll och agera för att ta ansvar för vad jag vill göra med min tid här på jorden.

Tror jag ska beställa en tavla med det där citatet på och sätta upp på väggen. blir så varm i hjärtat <3

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar