Sidor

torsdag 6 december 2012

små men viktiga framsteg

Idag har jag gjort två framsteg som jag tänkt en del på ganska länge. Den första är att jag inte fetstädade lägenheten när det skulle komma lite kompisar på middag. Det där tycker jag är väldigt jobbigt, har så mycket konstiga bilder av hur det borde vara och hur alla andra har det och så sätter jag massa press på mig själv att det ska vara perfekt. Men idag var det inte det, trots att de som kom är såna som jag har känt att jag behövt ha perfekt inför förut. Men idag sa jag bara till mig själv att jag struntar i det. Det är helt ok ändå. Och det gick bra. Skönt! För det blir ju väldigt stressigt om jag måste ha finfint hemma varje gång nån ska komma.

Det andra är en lite mindre grej utåt sett, men nåt som jag ju bevisligen haft svårt för eftersom jag inte kunnat ändra på det på ett bra tag. Det är en så enkel sak som att jag som älskar alla djur ju blir väldigt glad av att hälsa på en hund när jag möter en. och så har jag verkligen tänkt att jag ska göra det mer när jag möter någon som man ser är lite intresserad. För jag blir så himla glad ju. Men sen har det typ inte hänt. jag låser mig själv, straffar mig eller är rädd för att gå ur rollen och vara människa. Men så idag så mötte jag en husse och hund där hunden såg väldigt intresserad ut. Och då bara gjorde jag det. Utan att ens tänka det eller behöva pusha mig, så som jag gör ibland när jag gör nya saker. Så himla härligt! När det finns en så enkel sak som jag blir så glad av så borde jag ju verkligen göra det oftare, vara snäll mot mig själv. Och inte låsa mig och på så sätt säga till mig själv att jag är barnslig eller löjlig som ju blir glad av det.

Och båda de här sakerna bara hände,  häftigt!

Stolt!
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar