Sidor

lördag 21 juli 2012

nya gamla vänner

Igår när jag var på stan hemma i min hemma-ort träffade jag en gammal bekant. Vi umgicks mycket när jag var ihop med min förra pojkvän, de växte upp på samma gata och hennes sambo och mitt ex var rätt nära ett tag. Det är inte så konstigt att de hamnade på hans sida när vi splittade.
Jag brukar springa på henne när mamma och jag går på stan för hon jobbar i en av butikerna vi går till. Tycker alltid att det är lite jobbigt på nåt sätt, att träffa henne. Kan inte sätta fingret på vad det är men tror det hänger ihop med att jag tvivlar på att hon verkligen tycker det är trevligt. Att jag inte litar på det. Hon umgicks ju med mig förut bara för att jag var ihop med mitt ex, tänker att hon inte tyckte om mig egentligen utan bara fanns sig i situationen, och tyckte det var ok. Men nu fattar jag att det ju inte var så. Det finns nog många som jag trott bara varit snälla som egentligen verkligen tycker om mig.
Märker att jag gör lite likadant med min nya pojkväns vänner, tänker att de inte tycker om mig egentligen utan bara finner sig i det och accepterar mig för att jag är med honom. Sorgligt att jag tänker så om mig själv. Tycker så lite om mig själv att det inte finns i min värld att de skulle tycka om mig på riktigt. För varför skulle de det?! Suck!
Fan vad jag går miste om saker i min osäkerhet. Fina människor som vill vara nära, många stunder när jag egentligen kan slappna av och bara ha trevligt istället för att vara på min vakt för att passa in för jag är så säker på att jag inte blir accepterad om jag bara är mig själv. Och varje gång jag gör så gör jag våld på mig själv. Säger åt den lilla tjejen att hon inte duger. Du måste anstränga dig för att de inte ska avslöja dig, komma på att du bara är en stor fejk, och stöta bort dig.
Men det är ju inte sant. Jag blir accepterad, kanske mest av allt när jag är mig själv, när jag vågar visa mig så får jag som mest tillbaka också.
Jag kom att tänka på en Winnerbäck-låt där en strof går något i stil med:
".. när du inser att alla dem du sprungit ikapp med, aldrig tävlade med dig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar