Sidor

måndag 16 juli 2012

våga dela

Helgen har jag spenderat i en sommarstuga tillsammans med de två fina vännerna som jag byggt upp en väldigt fin relation till det senaste året. De som jag kan höra av mig till när allt är mörkt och som finns där med värme och förståelse. De som inspirerar och berör mig så otroligt mycket. 
Vi hade en underbar helg och har fördjupat vår vänskap ännu mer. Pratade om en del saker som jag aldrig pratat med någon om förut. Som jag skämts för och det jag tror ingen annan förstår. Återigen så får jag så mycket tillbaka när jag vågar bryta igenom muren. När jag vågar erkänna hur det är och vad jag känner och tycker. På samma sätt var det ju när jag vågade prata om pappa och alkoholen första gången. Och varje gång när jag bryter igenom och går emot mina rädslor, och blir förvånad när jag blir bemött med förståelse och kärlek istället för avvisande, kritik och dömande. Det är ju fantastiskt hur fint det kan vara i en relation när den typen av öppenhet, acceptans och förståelse finns. 
Med de personerna kan jag känna mig trygg i att säga vad jag tycker och tänker. Jag tillrättalägger inte alls lika mycket som med andra. Det är sådana personer jag vill ha i mitt liv, som jag mår bra av att vara med och som är ärliga och varma. Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar