Sidor

onsdag 14 september 2011

Bra läsning

igår va jag och hämta två böcker jag skickat efter, Flodhästen i vardagsrummet och Vuxna barn till alkolister. Jag började läsa den senare och oj, oj! Det va bra grejer. Hon skriver väldigt rörande och på ett igenkännande sätt utifrån barnets eget synvinkel och förklarar vad ens vrida världsbild och föreställningar kommer ifrån.

Många tårar trillade nerför kinden och det är bra.

Annars springer mitt liv på, och jag försöker hinna med. Det går väl sådär. Måste prioritera varje dag flera gånger och det är jobbigt.

De senaste två nätterna har jag sovit dåligt. Drömmer massa stressgrejer och även om jag sover i över 8 h så är jag inte utvilad när jag vaknar. Oerhört frustrerande. Och jag är ju inte dummare än att jag förstår att det är en signal jag själv för av min kropp att det är för mycket nu. Vill jag inte slå i botten behöver jag ta hand om mig själv. Det är det viktigaste i mitt liv just nu. jag är viktigast, inte någon tenta eller träning eller nåt annat. Prio på mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar