Sidor

söndag 4 september 2011

Vem är jag? Vad vill jag?

Sitter och gråter för att jag inte vet vad jag ska svara på frågorna... Känns som jag hela mitt liv har gissat och fejkat och provat och anpassat mig för att vara "rätt". Jag härmar folk runt omkring mig och personer i filmer som i mina ögon är "rätt" eller lyckliga eller har nåt annat jag vill ha... Känner mig helt vilsen för jag vet inte vad som är jag egentligen och vad som är mina försöka att va till lags och passa in.

Ta min utbildning t.ex. jag kan inte säga att jag pluggar den för att jag vill eller att jag gör det av någon annan sjuk anledning. En strävan efter framgång och att va duktig och få bekräftelse... Sorg, förtvivlan och frustration.

När jag ser på förhållandet med mig pojkvän är det lite samma sak, ibland tror jag att jag bara låtsas för att jag vill vara kär och lycklig. Att jag blir glad och nöjd när vi gör saker som man ska/bör göra tillsammans med den man älskar. Är så beroende av bekräftelse att jag inte är helt säker på hur mkt jag tycker om honom, vad är sanna känslor och vad är bekräftelsebehovet liksom? Har också ett behov av att visa utåt att vi har det bra, att vi ska se kära ut och likn. Är det för att hålla uppe illusionen, att ingen ska kunna se att nåt är fel på mig? Jag som är så trevlig, rolig, smart och duktig. jag som är snygg och har ett fint förhållande. Inte skulle väl någon kunna tro att allt inte står rätt till. Fasader. Kontrollbehov. Rädslor.

Det blir för mycket när jag tänker så här mycket. jag kan ifrågasätta nästan allt i mitt liv och just nu hjälper det ju inte mig nånstans. En dag i taget. Andas. Bara sorgen över att jag inte känner mig själv eller har nån trygghet i mig själv och min personlighet räcker för att jag ska vara fast i soffan en hel dag.

Jag är duktig på att analysera och tänka, se mönster och dra slutsatser och det är egenskaper jag är stolt över och använder dagligen i plugget men när jag går för djupt i mig själv så kan det bli för mycket. Det är en fin gräns mellan att bearbeta och gräva ner sig. Ska ju öva på att vara snäll mot mig själv... Så nu ska jag gå och köpa lite saker för att göra matlådor inför veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar