Sidor

lördag 9 mars 2013

Att ge

Jag räknar poäng. Jämför och bedömmer om det är jämnt. Jag vill inte ge mer. Vill inte bli utnyttjad. Jag gör det som en följd av att jag tycker att jag i många förhållanden har gjort så tidigare och att känsöan när det tar slut är så förstörande. Att jag gett och gett men inte fått något tillbaka. Så nu ör jag väldigt rädd för att ge mer. Jag vill inte inte inte inte föra det igen. Och visst är det bra att utvärdera om relationen är jämlik. Men vi ger också olika saker. Jag ger en viss sak och får tillbaka något annat. När jag räknar så gör jag det ofta en sak i taget. Typ frukost på sängen för sig. Massage för sig. Laga middag åt den andre för sig, osv. Det funkar jag inte riktigt så. Märker att det här sättet att räkna gör att jag missunnar honom saker ovh tänker mkt att 'Det där gjorde jag sist, nu är det hans tur' eller att jag inte ger fastän jag vill för att jag får upp en ilska eller irritation över att jag får för mig att jag ger mer.
Ska nog prata me honom om det för att förklara. Han tycker att jag är lite konstig när jag räknar ibland. Men jag är ju bara rädd. Och det kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar