Sidor

fredag 22 mars 2013

Intervju

Idag har jag varit på en andra intervju av totalt tre för ett jobb jag väldigt gärna vill ha. Det gick nog bra tror jag, men jag vet att konkurrensen är väldigt hård och att det är många andra duktiga som söker. Innan har jag varit väldigt nervös men har lyckats fokusera på det jag kan påverka. Jag har förberett mig genom att googla på standardfrågor som ofta ställs på intervjuer och tänkt igenom svar på många av dem. Sedan har jag tränat på att lämna över att be om hjälp att inte lägga energi på att grubbla på det jag inte kan påverka. Tränat min tillit på att det blir som det är tänkt att det ska bli, är det meningen så är det meningen. Annars är det något annat som är meningen och då kommer det vara där jag ska vara. Mycket övning i tillit här alltså. Jag har bett mkt också, både om hjälp att lämna över och även mer öppna böner där jag bara säger hur jag känner. Att jag är orolig eller rädd eller stressad utan att be om vad jag vill ha utan bara lämna över och dela den känslan som jag har och låta min högra kraft verka för mitt bästa. Då märker jag att min oro och rädsla minskar, jag blir lugnare och får mer ro i sinnet. Jag har gjort det gång på gång, på gång, på gång. Men det hjälper.

Under intervjun kunde jag vara väldigt ärlig. Jag berättade om att jag var spänd och därför kommit i väldigt god tid för att ha koll på läget och fokusera på själva intervjun. Jag sa att jag ofta ställt höga krav på mig själv när jag spelade fotboll och de ofta var orealistiska, och att jag numer är mer realistisk i mina mål. Och mer accepterande för att jag inte göra allt perfekt. Det var till och med en fråga som jag inte kom på något svar på och det var såklart lite frustrerande, men jag kunde ändå släppa det ganska bra och känna att det var ok. hon som intervjuade var också mycket bra och förklarade att det inte var skillnaden mellan att gå vidare och inte och att hon fått en tillräcklig bild av mig med de resterande frågorna redan. Det kommer fortfarande upp tankar på att jag skulle sagt si eller så annorlunda, men jag försöka låta dem passera.

Nu är jag inne i en ny fas av väntan och får träna på att inte lägga energi på att älta intervjun eller att fundera på vad som är nästa steg i processen eller oroa mig över att inte gå vidare till nästa steg.

Hjälp mig att fokusera på det jag kan påverka under den här perioden. Hjälp mig att lämna över och lita på att det blir som det är meningen att det ska bli och att det är bra.

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar