Sidor

söndag 24 mars 2013

Reality check

I helgen har mina två närmaste vänner varit här och vi har haft skönt kvalitetstid. Det är väldigt skönt med vänner som är sunda och reflekterande själva. Som stöttar och ger värme och samtidigt ställer de jobbigare frågorna. Vi pratade en del om min relation med min pojkvän och jag fick en ordentlig reality check. Att många brister och problem är sånt jag bygger upp i mitt huvud och som inte finns egentligen. När jag berättar och de frågar saker så är det ofta jag själv också märker att det kag saknar är saker jag själv inte heller gör. Att jag vill att han ska visa saker på ett sätt som jag själv har svårt för. Här behöver jag våga mer. Våga vara den jag vill vara och inte fokusera på att han inte gör något som jag inte heller gör. Dessutom så är ju en sak jag saknar att han öppnar sig mer kring sina känslor och där har han själv sagt att han är osäker och inte vet riktigt hur och att han vill att jag ska ta initiativ. och där har jag inte riktigt gjort som jag borde ha gjort för att kunna vara besviken på att han inte gör det. Jag har tränat väldigt mycket på att öppna mig kring mina känslor och det är självklart bra. Men jag har inte tagit så mycket initiativ till samtal om honom och hans känslor. Och när jag gjort det så har jag backat när jag märker lite motstånd eller om jag inte riktigt får det jag vill tillbaka. Jag behöver nog vara tydlig här och säga att jag kan bli bättre på att ta initiativ, men att jag då också vill att han anstränger sig mer och inte bara svarar med ett enkelt "jag vet inte" och sedan är diskussionen slut. Träna, träna. Och så mod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar