Sidor

fredag 1 mars 2013

Recovery helg

Den här helgen ska jag försöka bara ta hand om mig själv. Lilla tjejen och stora tjejen ska få så mkt kärlek och omtanke. Jag ska unna mig att göra det jag mår bra av.
Jag mår bra av att äta gott och bra på ett balanserat sätt.
Jag mår bra av att vara ute.
Jag mår bra av att blogga.
Jag mår bra av att ringa min sponsor.
Jag mår bra av att låta de känslor jag har komma fram och få finnas oavsett om det är jobbigt.
Jag mår bra av att hitta på saker där jag inte sätter press på mig själv eller blir stressad.
Jag mår bra av att ge mig själv tid.
Jag mår bra av att jobba med mina steguppgifter.

Det är kärlek när jag gör dessa saker för mig själv. Även om vissa av dem tar emot så är det kärlek jag ger mig själv genom att göra dem ändå. För jag är värd det. Jag är värd att må bra. Att jag mår bra är värt att anstränga sig för.

Jag säger att jag ska försöka (först skrev jag att jag skulle göra det bara). För jag vet att det är svårt och jag ska göra så gott jag kan. Och det räcker.

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar