Sidor

söndag 23 oktober 2011

Fan heller

Just nu är jag egentligen trött, väldigt trött. Men det är ändå annorlunda i mig mot tidigare. Det finns en energi och en aggression som inte funnits där tidigare. En aggression som är riktad mot mina dysfunktionella beteenden och en vilja att förändra för nu får det fan va nog. och nej, fan heller! Jag tänker inte låta mig styras av mina rädslor. Det är dags att börja ta ansvar och sluta va offer!
---------------

Jag va på fest igår och det va intressant. Jag lyckades liksom vara medveten och observerande på ett sätt jag aldrig varit innan. Jag behövde inte konstant prata och va rolig med nån utan kunde sätta mig lite utanför och inte jamsa runt i spelet och fjäskandet. Istället la jag min energi på de jag verkligen trivs med, och inte på de där status människorna vars bekräftelse jag så desperat eftersträvar. Jag kan inte påstå att jag lyckades hela tiden, men den där närvaron och medvetenheten va himla härlig.

En gång i början av festen va jag på toaletten, och där tog jag mig ett litet moment och såg på tjejen i spegeln en stund. Så sa jag till henne att jag älskar henne, precis som hon är, oavsett vad hon gör, eller inte gör. Denna bekräftelse av mig själv gav mig ett lugn för vad som än händer utanför mif själv så kan ingen ta bort den kärleken till mig själv.

När jag bestämde mig för att gå hem hade jag sällskap med en killa som jag har haft lite svårt att hantera tidigare för att han inte går på mitt manipulerande och vanliga spel vilket som alltid gör mig osäker. Iaf, när vi satt och åt kebab kom jag på mig själv med att känna mig misslyckad för att det blev lite pinsam tystnad och att jag inte fick bekräftelse på att han tycker om mig. Jag fick säga till mig själv att slappna av och inte ta på mig det, det är ju upp till båda att få till ett samtal och jag behöver inte hans bekräftelse. Och efter det kunde vi prata lite på riktigt och prioriteringar med skolan och kärleken och sånt. Intressant!

Jag har en känsla av att den här kvällen var en viktig milstolpe på vägen i mitt tillfrisknande. Innan jag somnade tackade jag min gud för att han varit med mig och skänkt mig detta lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar