Sidor

fredag 28 oktober 2011

Torsdagsmys

Igår va jag hos den vännen jag har berättat om tidigare, hon och jag som har hittat varandra i våra tankebanor och som också har börjat en resa mot att må bättre. Vi hade återigen ett väldigt öppet och ärligt samtal och en av de saker vi kom på va våra förväntningar på pojkvänner eller killar i allmänhet.

Jag pratade om min pojkvän och de problem jag tagit upp och låter helt fascinerad och nöjd över att han lyssnar på vad jag säger och tar det på allvar och gör förändringar. I ett sunt förhållande är väl detta en självklarhet?! Snacka om att mitt förra förhållande va skruvat och att jag har svårt att veta vad som är ett hälsosamt förhållande och vilka krav man kan ställa på sin partner. Vi skrattade åt det men egentligen är det ju både sorgligt och så blir jag arg av att tänka på det.

Jag kom på mig själv med två förändringar i tänkande som jag gjorde igår. För det första kunde jag berätta det där ordet som jag har lite svårt att göra här fortfarande, bra! För det andra så kunde jag va kvar där och ha trevligt så länge jag ville och inte stressa hem för att hinna prata med min pojkvän som jag vet väntade på skype och som ska iväg i helgen så vi kan inte höras förrän måndag igen. Jag har tidigare varit mer svag för att hinna hem och prata för att få bekräftelse och va till lags mot honom, men detta va en förändring och jag är väldigt tacksam för att jag såg det också. Bra! :)

 ---------------
Idag gjorde jag en bra sak också, och gör just nu med. Jag hade svårt att sova igår och har en lie lätt huvudvärk när jag vaknar vid 6, så jag bestämmer mig för att göra det enkelt och va snäll mot mig själv, skicka ett sms till min labpartner och ta sovmorgon så jag hinner hämta mer krafter. Och nu när jag väl gått upp så pluggar jag inte utan har soft hemmatid istället för att hetsa. Läser en Yoga-tidning bland annat, väldigt trevligt på en fredag så här :)

Men fortfarande sitter en liten känsla av tryck över pannan och en trötthet i hela kroppen. Men det lär ju va för att det händer saker så jag måste bara acceptera det och låta det va som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar