Sidor

onsdag 28 mars 2012

Be om hjälp

Inte en av mina starka sidor. Jag kan själv. Inte visa sig svag. Inte släppa in någon. Då kan kan dem ju se vad som finns därinne. Det där fruktansvärda hemska som finns där.
Att be om hjälp betyder också att jag erkänner att jag behöver hjälp. Att jag har problem. Att jag mår dåligt. Det betyder också att jag erkänner för mig själv hur stora problem jag har. Det är ett sätt att bekräfta mig själv. Säga till den lilla tjejen att det är ok. Du är värdefull som du är. Du har inget att skämmas för. Det är inte ditt fel.
jag jobbar på det. Och jag jobbar hårt. Ringde min sponsor precis. Väldigt skönt. Blir lugn av att prata med henne. Jag ber ofta om hjälp från mina fina vänner också. Erkänner att jag mår skit och får känna att nån finns där och förstår och säger att det är ok. Jag bad också om hjälp när jag tog kontakt med Eleonora-gruppen. Sa att jag vill gå i terapi. Jag mår dåligt. Jag behöver hjälp. Står upp för den lilla tjejen. Det är inte ditt fel. Vi ska få hjälp. Vi får hjälp.
Jag håller också på att träna på att be min högre kraft om hjälp, men det är svårt. Jag gör det ju indirekt varje kväll när jag skriver mina 3 Bra, Tack och Hjälp. Men jag har lite svårt att göra det uttryckligen och i vardagssaker. Men det kommer. Be om hjälp och släppa taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar