Sidor

lördag 12 maj 2012

Flashback 17

När jag va 17 år gick jag i terapi. För att komma ihåg och återuppleva lite hur det va då beställde jag hem journalkopior för de samtalen. Den perioden var också det sista året innan mina föräldrar skilde sig (kanske inte så konstigt att jag bröt ihop precis då...).
I nästa varje möte diskuterar vi relationen med pappa. Att vi bråkar mycket, att jag är irriterad på honom, att jag försvarar min mamma och att jag inte tycker att han lyssnar eller att jag kan ha en diskussion med honom. Det är påtagligt att det inte va så bra hemma då. Finns beskrivet att mamma tog upp skilsmässa vid jul 2002 och att det sedan va jobbig stämning och att pappa har mycket gliringar mot mamma vilket jag tycker är jobbigt.
En sak stod där också som jag blev lite fundersam över, att mamma och jag ska ha diskuterat en ev skilsmässa när jag va 10-11 år (det som jag trott va ca 12 år tidigare) och att mamma då låtit mig bestämma hur jag ville ha det. Har inget minne av detta, måste fråga mamma om hon minns det på det sättet.
Jag beskrev också att jag ibland mådde dåligt utan att veta varför och att jag var mycket fundersam över det. Det stod även att jag var bekymrad över att jag hade svårt att acceptera mina "dåliga sidor" och det va skrivet i fotbollssammanhang, tror det har att göra med att jag satte väldigt stor press på mig själv och sedan tryckte ner mig själv när jag inte nådde upp till de höga målen.
Det känns bra att läsa de här papprena för att få lite mer förståelse och ytterligare en pusselbit, och det känns rätt att det kommer in nu när jag är inne i det stegarbetet som jag är.

Nu ska jag va snäll mot mig själv och se lite på nån serie, äta popcorn och somna tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar