Sidor

onsdag 30 maj 2012

kommunicera...

Igår kväll tog jag satts och snackade med min pojkvän lite mer om de beteenden och karaktärsdrag jag har som påverkar vår relation. Det var svårt och jag blev lite irriterad när han jag kände att han inte förstod eller lyssnade eller visade intresse. Först kunde jag inte reagera på det, men sen gjorde jag det för han märkte att jag blev sur.
Sen pratade jag lite om min konflikträdsla och att jag har svårt att lita på mina känslor eller ens veta vad jag känner eller tycker mitt i en situation och att det därför ofta kommer efteråt. Bad honom också att vi pratar om de kapitlen som står i den bok jag lånat honom nu (Struggle for intimicy, J Woititz) så att jag får förklara vad som stämmer på mig och på vilket sätt. Och så att han får fråga om vad han kan tänkas undra. Sa också att jag uppskattar att han frågar och undrar för i mitt huvud betyder det att han tar det på allvar, reflekterar och bryr sig.
Vi pratade också lite om att vi ju aldrig har bråkat och att jag har rätt svårt med arga personer, därför är det bra att han är så lugn. Sa också att det kan vara bra för honom att veta att om vi har ett riktigt bråk någon gång så är chanserna stora att jag gråter, för det är så jag reagerar när jag är arg och när nån annan är arg. Bra för honom att veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar