Sidor

torsdag 24 maj 2012

Kontroll?

Frågade nyss min pojkvän om vi skulle Skype:a, han svarade 'Kan inte ikväll' och sedan 'imorgon!'
jag går igång på att han inte säger varför han inte kan idag. I mitt huvud finns bara en förklaring, han ska göra nåt han inte vill att jag ska veta... Jag är t o m med så nojjig att jag målar upp att han har en tjej där nere som han vill träffa nu när jag varit där en vecka. Suck! Det kan också vara så att han ska ut och inte vill säga det för han vet att jag får upp övergivenkänslor och svartsjuka av det. Hade nog också reagerat annorlunda om han skrivit lite gulligare.. Kanske...

Men det skulle faktiskt också kunna vara så att han bara är mitt uppe i nåt eller bara inte tänker på att säga varför.
Pjuh, när jag sätter ord på de här känslorna känns det bättre. Jag erkänner att de finns, försöker att inte slå på mig själv för att jag reagerar så. Det är inte så konstigt efter det du varit med om. Det är ok. Andas och lämna över. Kan inte kontrollera allt han gör och inte gör. Det löser sig. Skulle ju va så himla skönt att kunna känna tillit till att han menar vad han säger och inte skulle gå bakom ryggen på mig. Men det är svårt. Men ja, nu tränar jag ju iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar