Sidor

onsdag 30 maj 2012

Svartsjuka

Det är ju en jäkla skitgrej alltså. I mitt huvud är det så uppenbart att min pojkvän garanterat kan hitta någon snyggare, roligare, smartare, finare än mig att jag inte kan släppa det. Jag kan förstå med mitt förstånd att det inte funkar så men känslomässigt är det sanning. Fick låna en bok av min sponsor som fokuserar på svartsjuka, dess orsaker och hur man kan jobba med det. De första kapitlen förklarade att de som är kanslomässigt osäkra, ofta till följd av missförhållanden i uppväxten(check), oftare tenderar vara svartsjuka. Men det kan också bero på tidigare svek (check) och att bristen på tillit till den andra personen ofta beror på bristade självtillit (check) och låg självkänsla (check). Inte konstigt atr det är som det är med andra ord. Acceptera och det är ok. är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar