Sidor

fredag 5 april 2013

Bekräftelsen

Idag har det gått 4 dagar sedan jag och min pojkvän hade en av de mysigaste helgerna hittills. 4 dagar och jag märkerbatt jag redan vill ha mer. Jag går igång och letar fel, alltså att jag tycker att han borde höra av sig, säga något speciellt eller skriva. Det är klart att tillgovenhet är en färskvara till viss del men jag behöver träna på att bekräfta mig själv mer. Dessutom behövet jag påminna mig själv om vad ett förhållande verkligen är. Och vad det inte är. Det är inte rosa moln hela tiden. Det är vardag och oengagerat ibland. Både har i perioder andra saker som tar upp mycket tid och fokus. Båda måste få leva sina liv, inte bara jag. Svårt med balans.

Men jag tror det jag ska börja med är bekräftandet av mig själv. Det är Det viktigaste. Säga till mig själv att jag är en underbar människa som förtjänar att älskas för den jag är. Oavsett vad jag gör eller inte gör, om jag lyckas eller misslyckas, om jag är ensam eller tillsammans med någon. Oavsett vad så är jag fantastisk.

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar