Sidor

lördag 6 april 2013

Drömmar

Har precis sett Jonas Gardells show på svtPlay. Funderar över vad som är det viktiga i mitt liv. Vad vill jag göra. Vad vill jag åstadkomma. Vem vill jag vara. Jag vet inte riktigt exakt vad men jag blev fylld av en vilja att våga prova. Ta ansvar och göra det jag vill i hjärtat. Livet går inte i repris. Jag har låtit mina rädslor styra mig så länge. Och även om jag de senaste åren brutit igenom dem väldigt mycket så begränsar de mig, tillsammans med slentrianen och vanorna. Vad vill jag göra då?
Skriva en bok?
Bli yogalärare?
Lära mig nya språk?
Utforska min andlighet?
Börja sjunga i kör?
Spela teater?
Starta ett katthem?


På nåt sätt känner jag i mig att jag har en större mening med mitt liv. Det kanske låter knäppt eller klyschigt men jag känner mig speciell. Den känslan började när jag var liten, jag var väldigt framåt och ärlig och stod upp för det jag tyckte. Sedan ändrades det när det blev värre hemma. Men nu tror jag att jag börjar få tag i den känslan igen. En del av mig vill avfärda den som barnslig. Att alla barn tror att de ska rädda världen och har orealistiska drömmar. Men jag tror inte att de är orealistiska. Det är bara vuxna som på grund av sina egna erfarenhet och rädslor som begränsar. Stryper kreativitet och stora drömmar. Men jag ska våga drömma. Våga chansa. Det är mitt liv det handlar om och när det är slut vill jag vara nöjd och känna att jag gjort det jag velat.

tack för insikten. hjälp mig våga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar