Sidor

måndag 29 april 2013

Måndagstrött?

Har varit på jobbet idag, men det har inte gått så bra. Har varit väldigt trött och inte fått så mycket gjort. Gick hem tidigare och har nu spenderat några timmar i sängen. Kroppen är inte riktigt återhämtad och jag är frustrerad, fast trött. Tycker synd om mig själv och ser bara att dåligt kommer att hända.
Hälsade på där jag ska börja jobba till hösten och fick träna på att inte gå in i negativa tankar. Jag gick igång och letade bara efter dåliga saker och förutsatte att det inte skulle bli bra. Att de skulle ge mig uppgifter som jag inte skulle trivas med eller klara av. Men flera av de saker jag målade upp för mig var inte sanna. Tänk att jag gör så mycket oro i mig själv utan att veta. Bygger upp saker i förväg och tar ut det värsta. Lilla tjejen är orolig. Och när jag är trött får hon mer plats att agera på de känslorna. Den sidan i mig tar över. Och nu sitter jag här. Rastlös. Trött. Och lite destruktiv. Kanske hungrig också... Vill att min pojkvän ska vara här. Eller mamma. Eller nån annan. har haft en ganska ensam helg, även om jag inte hade kunnat gjort något annat. Den gruppen jag sitter i är inte så rolig för det mesta, två av dem är sådana som tar energi, är stressade och lite negativa i allmänhet. Min exjobbskollega var inte där idag och då blir det så tydligt att de andra inte är så roliga. Viktig insikt för mig själv är att se till att ha personer runt mig som ger energi och som man kan hämta från när det är en sån här dag. Ska anstränga mig till att laga lite god mat idag iaf. Kanske.

Det är ok att ha sådana här dagar också. Jag har haft så fruktansvärt många såna förr så att helt bli av med dem är inte realistiskt. Alla har dagar när man inte är på topp och bara vill ligga kvar i sängen. Det är ok. Men jag behöver inte fastna i det. Hopplösheten och oron behöver inte ta över om jag inte vill att den ska få göra det.

Det är iaf några timmar kvar på den här dagen och jag ska göra något av dem som jag tycker om.
Hjälp mig att se klart på det runt mig och inte låta försvaren ta över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar