Sidor

tisdag 16 april 2013

Ge tillbaka

Idag har jag varit på Al-Anon-här där jag bor nu och det var väldigt fint. Jag känner att jag har mycket att ge för jag har varit ganska länge i programmet nu och gjort mycket så jag kan förmedla mycket hopp. Dessutom kommer jag in i den här gruppen med lite andra erfarenheter än de flesta eftersom jag gått i ACA och inte Al-Anon det mesta av min tid i 12-stegsprogrammet. Det gör att jag har andra vinklar och fokus och kan bidra med det i den här gruppen. jag har också erfarenhet av en grupp hemma som har fungerat väldigt bra vad gäller mottagande av nykomlingar, service, allas lika påverkan, mm. Detta kan jag dela med mig av till den här gruppen som kan bli bättre av det.
Genom att jag känner det här så får jag växa. Och det svåra jag varit med om får en mening. Min delning av hur jag hanterat olika svåra dilemman eller situationer kan ge stöd i en svår tid för någon annan. Min delning kan ge någon annan viktigt hopp på dennes resa. Precis på samma sätt som jag har fått så otroligt mycket av de som har gått före mig. Det är så coolt det här programmet och att det funkar. Oorganiserat och frivilligt i hela världen. Baseras på människors vilja att vända livet och dela med sig till andra. Så himla fint det är! Och jag får vara en del av det. Av den här rörelsen eller vad man nu ska kalla det. Jag får hjälp att bearbeta och hantera mina små och stora problem och jag får möjlighet att finnas för någon annan genom att dela mina erfarenheter. Jag får göra detta. Jag. Jag är med. Jag är viktig.

Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar