Sidor

lördag 13 augusti 2016

Själv men inte ensam

Den senaste veckan har jag också börjat sakna mitt ex ganska mycket också. Jag saknar att ha honom nära, den fysiska närheten som var så fin. Jag saknar tryggheten i att ha någon att dela mitt ansvar med. oj, det är ju det jag saknar. Nu när jag är själv så måste jag ju ta mitt eget ensvar för mitt liv. När jag var med honom (och killen innan dess) lämnade jag ju över en del av ansvaret. Jag ville att de skule rädda mig. Jag gjorde det mycket mindre i det senaste förhållandet än mitt första riktiga, men visst gjorde jag det nu också. Och det är det jag saknar. Jag känner mig villrådig. Jag saknar någon som kan säga hur jag ska göra. Som kan hjälpa mig att stötta fram beslut. Shit, det här gör jag ju i alla mina relationer. Jag blir så osäker kring beslut så jag vill att någon annan ska stötta mig i det. Jag har inte självförtroende och självkänsla i att jag kommer kunna ta ett bra beslut. Jag gör dem stora och vågar inte ta ansvar och heller inte ta mina konsekvenser.
Åh, vad bra det är för mig att inte leva tillsammans med någon nu. Jag behöver hitta min egen röst och bygga självkänsla i att det jag känner och tänker och tycker är värdfullt. Och även våga ta en del beslut och se vad som händer. Jag har ju gud med mig och jag har vänner jag kan del med. Men jag behöver lära mig att stå på egna ben. Jag är inte ensam även när jag är själv. Jag kan ta hand om mig själv. Eller jag håller på och lär mig ta hand om mig själv. En dag i taget. Jag lär mig så jag får göra fel. Jag får lära mig av det och så får jag göra annorlunda nästa gång.
Om jag ser på den här sommaren så är det ju precis det här jag har gjort också. Jag känner in, lyssnar på min inre röst och mina känslor. Och sedan har jag agerat. Ibland har det blivit super och ibland har det blivit mindre bra. Och det bästa av allt är ju att jag kan se att jag lär mig av det och gör annorlunda.

Det jag saknar mest är trygghet. En famn att krypa in i. Någon att planera dagen och veckan med.
Gud, hjälp mig att ge mig själv trygghet och att känna din trygghet. Lär mig lyssna på min egen sanna röst och följa den.

tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar