Sidor

måndag 1 augusti 2011

Bra beslut

Känner att jag till och från har både väldigt bra och väldigt dålig kontakt med mig själv. Stundtals kan jag slappna av och slippa mycket av de uttröttande tankarna om vad folk tycker och tänker och vad jag ska komma ihåg, vad som händer ikväll och vad som hände igår. Ni kanske vet vilket snurrande jag menar.. Det är det jag blir så himla trött av. Fatta vad mycket energi det går åt till saker jag ej kan påverka. "... sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.." Spot on!

Men jag har ju iaf fått syn på det och det är ju första steget!

Det jag skulle komma till egentligen är att det jobbet jag har börjat med mig själv tillför en massa mer tankar och analyserande vilket också är väldigt energikrävande. Så jag ska vara bättre på att ge mig tid och ta hand om mig själv.
Det kommer att gå åt en hel del energi nu när det här jobbet ska göras och jag ska verkligen prioritera detta. Känner att det kommer vara ganska låg prio på skolan i höst och mer på mig själv och saker runt omkring som får mig att må bra. Nu mår jag ju i och för sig bra av att plugga och lära mig nya saker också så det är ju bra. Men för en gångs skull så kommer jag inte kompromissa bort mig själv.
Tentor löser sig alltid.

Har tagit två bra beslut idag. Först valde jag att inte stressa för att hinna hem till en kompis och fika ikväll, utan när jag kom hem från träningen tog jag en lyxdusch och lagade sen mat i lugn och ro. Skönt!
Det andra bra är att jag ska ge bort min jobbdag på torsdag, det va en kille som frågade idag om jag ville va ledig. Och ja, det vill jag! så det ska jag fixa imorn :)
Behöver verkligen få ha ledigt och ladda energi inför hösten. Så efter jobbet idag tar jag ett par dagar hos min pojkvän.
Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar