Sidor

lördag 16 juni 2012

Det stora sveket. Avsked

Min förra pojkvän var verkligen mitt allt. Han kände mig bättre än någon annan. Han visste mer om mig än någon annan. Han hade så länge varit min närmsta och var i princip en fadersfigur för mig på grund av den trygghet jag fick hos honom när jag flydde hemifrån. Det var honom jag ringde till när jag var ledsen. Det va honom jag ringde när jag var glad. Han var min bästa vän och den enda jag pratade med på riktigt på den tiden. Mina vänner släppte jag inte så nära, jag hade inget ACA och ingen bra relation till min mamma. Det var honom jag bad om råd. Honom jag lyssnade på. Honom jag såg upp till. Han var min förebild och min hjälte som räddade mig och gjorde mig glad. Vi delade allt. Han var allt. Jag litade fullständigt på honom och därför var sveket så stort när han bedrog mig. När han ljög för mig. Om och om igen... Min förmåga till tillit raserades, om han kunde svika, vem kunde jag då någonsin lita på igen? Det är fan inte konstigt att jag har så mycket svartsjuka i mig. Om min hjälte och bästa vän kan svika och ljuga så kan vem som helst göra det.
Först var det min pappa som svek mig. Sedan min mamma som i mina ögon inte stod upp för mig och flyttade från pappa. Sedan kompisar och de första pojkvännerna som var allt annat än bra. Men så kom han och jag lyckades ändå lita helt och fullt på honom. Ja, alldeles för mycket till och med. Här ta mig, ta mitt liv, ta allt och gör vad du vill med det. När vi gjorde slut gick det upp för mig att varje person ju alltid är sig själv närmast, det är inte konstigt. Men jag hade tron att han hade mitt bästa för sina ögon. Han skulle ta hand om mig och se till att allt blev bra. tänka på mg i första hand (Pappa). Rädda mig. Men det funkar inte så. Jag måste ta hand om mig själv. Jag hade inte fattat det innan dess, att jag har ett ansvar för mitt eget liv. Jag är inget offer av naturen, det är jag som väljer att vara det. Jag kan välja att göra annorlunda och det är det jag nu gör.
När jag köpt ett basebollträ ska jag ta en tur ut i skogen och få ur mig ilskan som ligger där och luktar illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar