Sidor

lördag 16 juni 2012

Ringar på vattnet

Idag när jag träffade min sponsor berättade jag om en sak min pojkvän sagt som visar på självrespekt och att han vågar sätta gränser för sig själv. Min sponsor sa då att det säkert beror på ringar på vattnet. Att jag under min resa börjat prata mer och lyssna på mina känslor och allt annat som 12-stegs-programmet handlar om  smittar av mig på de runt omkring mig. Att han, och andra runt mig, kan påverkas av att jag vågar och börjar stå för mina känslor och tankar och tar hand om mig själv. Det känns väldigt fint att tänka så. (12:e steget, att föra budskapet vidare)

Hon sa också att hon är glad att hon är min sponsor och det blir så stort för mig. Att hon är glad att jag finns i hennes liv och att hon får så mycket av mig genom att få dela min resa. Det är stort. Rakt in i hjärtat. Tacksamhet och kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar