Sidor

onsdag 27 juni 2012

Kontrollförnekelse

Min pojkvän är just nu i min lgh och jag vet att han har träffat minst en person som jag ofta får upp svartsjuka mot. Nyss fick jag ett mess där han undrade om jag har några ipren. Jag svarade var de är och sedan om han mår dåligt. Inget konstigt egentligen, om man inte vet att jag frågar för att jag vill veta om gan ska ha den själv eller om någon (hon) är med honom.
Det där med motiv är väldigt intressant, och jobbigt att tänka på ibland. De saker jag gör är oftast inte konstiga i sig, men när jag frågar mig själv om mina motiv blir det jobbigare och jag inser att jag ofta förnekar vad jag egentligen försöker göra. Vilket ofta är att manipulera eller kontrollera andra människor.

Men jag ska inte slå på mig för att jag gör så. Det är inte konstigt. Det har varit fullständigt nödvändigt. Men nu vet jag bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar