Sidor

lördag 16 juli 2011

identifiera kontroll

Som vuxet barn har man ofta ett stort kontrollbehov och jag har tänkt på det som försöka att kontrollera vad som ska hända etc. Men igår läste jag följande i den röda boken:

"Do I tell truth about my job, finances, or attitudes when I meet someone I might be interested in for friendship or romance?

Do I try to learn things about others so I can anticipate their likes and dislikes?

Do I trust the person I am with?

Do I trust my co-workers, family or friends?

Do I trust my self?"

Bang!! Usch, vad det här va jobbigt att läsa! Jag försöker ha kontroll över andra människor genom att välja ut vad de får veta om mig (om de får veta allt kanske jag blir avvisad). Jag försöker få kontroll genom att tycka lika som andra (om jag tycker olika kanske de lämnar mig). Jag litar inte på människorna runt omkring mig för jag släpper inte inte dem. Och till sist så lite jag inte helt till mig själv...

 Även om jag är ärlig ibland också så har jag hemligheter i alla mina relationer. Och det här gör så himla ont att tänka på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar