Sidor

måndag 24 september 2012

3 år på resa

Idag är det tre år sedan jag och min förra pojkvän gjorde slut. Ofantligt mycket har hänt de här åren, men just nu har jag svårt att känna den där fina känslan av att jag gjort så mycket framsteg och klarat massa saker och gått mot mina rädslor. Just nu är jag ganska låg. Jag vet inte riktigt vad det är. Har haft en skön dag med promenad i fina vädret, skola bara under halva och sen möte på Eleonora. Hade tänkt gå och träna nu men skjuter nog upp det lite och går på yoga om en timme istället. Orkar inte med prestation och att ta i just nu.
Min pojkvän kanske kommer hit sen och jag kan inte riktigt avgöra om jag vill det eller inte. Jag vill ju ses, men en del av mig vill att han ska göra mig glad just nu. Att han ska fixa. En del av mig är rädd för att visa den här sidan. Och en annan del vill inte att han ska komma för att jag har lättare att hitta tillbaka till mig själv när jag är ensam. Vad göra? Jag kan ju träna på att vara med honom och vara låg utan att lägga det på honom. Eller så kan jag ta avstånd och ta tid för mig själv. Men jag vill ju vara till lags också, och träffas mycket, få bekräftelse och vara nära så jag känner att jag inte riktigt våga ta anstånd men kanske skulle tycka det vore skönt om det inte blir nåt ikväll. Då slipper jag ju visa det här för honom. Suck...

Jag kan be om hjälp i alla fall. Jag klarar inte livet helt själv. Behöver stöd och vägledning. Jag är förvirrad och trött och hopplösheten har börjat äta sig tillbaka in i mitt huvud.

Vill bara vara offer. Utan ansvar. Det är så synd om mig. Nån måste komma och ta hand om mig. Det är någon annans fel att det är så här.
Lilla tjejen får fritt spelrum med sina känslor, och vuxna jag lyckas inte riktigt övertyga henne om att det faktiskt inte är som hon målar upp det.

1 kommentar:

  1. Hej fina vännen!
    Jag förstår dina känslor i att vilja vara kvar i "offerrollen". Det gör att man slipper ansvar och att det på något sätt skulle rättfärdiga att man beter sig som man gör. Problemet är bara att i längden mår man bara sämre, den enkla vägen är just enkel för att den inte är hållbar. Det är en snabblösning

    Jag tror för att du ska hitta rätt och till en sund relation med din nuvarande pojkvän måste du våga vara precis som du är. Är du låg tror jag du måste öva på att vara det i hans sällskap. Förvarna innan han kommer bort men våga släppa in honom, du behöver faktiskt inte gå igenom hela processen själv. Genom att släppa in honom och berätta varför du är låg just nu kanske han kan kan klappa. Han kan inte lösa orsaken men han kan krama dig medans du samlar styrka för att ta tag i det.

    Ta hand om dig <3

    SvaraRadera