Sidor

torsdag 6 september 2012

Motivation

De närmaste 6 veckorna kommer vara tunga i skolan. Jag läser kurser som jag behöver klara för att skrova exjobb ivår och kunna ta examen som det är tänkt. Jag känner hur mig prestationsida och perfektionism kommer igång på riktigt. Har tänkt att nu när jag har en annan grund med mig själv så kan jag vara med i livet runt omkring mer. Att när vissa av de störa frågorna och problemen är genomgångna så kan mer världsliga saker bli intressanta och kännas meningsfulla. Tänker att jag också ska kunna hantera stressen och hetsen i livet på ett bättre sätt när jag har med mig själv i ekvationen på riktigt.  men är det bara ett sätt föe mig att gömma mig bakom för att smita undan att göra förändringar. Eller är jag bara dramatisk och ser svart och vitt nu bara.
En sak har jag i alla fall kommit fram till, att hag ska ta upp den dagliga inventeringen igen. Jag slutade med den för några veckor sedan för det kändes så bra och jag tänkte att jag inte behövde den längre.. Hybris. Jag måste vårda den här nyvunna lugna känslan jag har med mig själv. Fortsätta göra det jag mår bra av. Gå på möten. Reflektera. Öva. Praktisera. Ringa min sponsor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar