Sidor

söndag 23 september 2012

Skruvade tolkningar

Min pojkvän ringde precis. han frågade om jag ville följa med och kolla på Beck. Vi har pratat lite om bio till och från och jag hörde lite folk i bakgrunden och kände mig lite bortglömd och tänkte att han var på väg dit med andra. Jag frågade när den började och han sa nu och jag kände att han nog glömt bort mig coh bestämt med andra och så nu precis när det började så kom han på mig, fick dåligt samvete och ringde. Jag sa att jag skulle stanna hemma ikväll. Att vi väl kunde gå på bio en annan dag. Han sa att Beck ju är på tv och att han precis var på väg hem från mötet han varit på. Då fattar jag att han ville ju bara chilla och kolla på tv ihop.
Suck.
min hjärna är så spännande. Kokar ihop nåt direkt när jag hör nåt i bakgrunden och den spontana reaktionen är alltid att jag blir illa behandlad på nåt sätt. Jag misstror honom så mycket. Så svårt att lita på att han verkligen tycker om mig och är snäll mot mig och bara vill vara med mig. Nu får jag lite dåligt samvete för det också. Och en del av mig vill bara messa och säga att jag kommer, för visst skulle det vara mysigt. Eller tycka, och säga, att han väl kan komma hit, även om han ju cyklade i regnet sent hit igår. Men jag tror att jag ikväll gör rätt i att vara för mig själv. Är inte riktigt i balans och har inte haft så mycket egentid i helgen även om jag fått tid att ta igen mig.
Så jag ska stanna här. Ta ansvar för att jag kommer må bra även framöver genom att sätta in lite egentid på måbra-kontot. Och vi har ju tid att ses andra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar