Sidor

söndag 23 september 2012

Ansvar

För mig handlar mitt tillfrisknande om ansvar. Att välja det jag vill och som är bra för mig. Att säga vad jag tycker. Att ta ansvar för mina känslor, tankar och handlanden. Att ta ansvar för att den lilla tjejen i mig känner sig trygg och älskad. Att leva det liv jag vill leva istället för att vara offer. Att ta ansvar för hur jag mår istället för att kräva att någon annan ska göra det.

Vissa dagar är jag bra på att ta ansvar. Andra dagar... not so much... Men jag tränar, och tränar, och tränar. När jag är lite ur balans får jag svårt att ta ansvar. Då flyter jag med i vad andra tycker och vill och har svårt att säga vad jag vill göra och känna vad som passar mig bäst. Efteråt kan jag sedan känna agg emot den andre som bestämt över mig, men jag sa ju aldrig ifrån, så hur skulle de kunna veta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar