Sidor

måndag 10 september 2012

Stresshantering

Är stressad. Har svårt att göra det jag vet att jag behöver (lyssna på lite skönt musik, meditera, ta det lugnt) utan istället far det runt saker i huvudet och jag fixar med en massa saker på datorn. Nu gör jag i alla fall nåt bra och har lagt mog i sängen och skriver av mig. Ska läsa lite bok och lyssna på ett avslappningsband så hoppas jag det går bra att sova. Inatt hade jag lite svårt att sova, det var en vecka sedan jag tränade och jag märker direkt att jag inte blir trött på samma sätt, sover inte lika bra och kan inte hantera stressen lika bra. Men jag är fortfarande förkyld så jag kan inte träna. Så fokus nu är att sova och vila så jag kan träna och sova och vila bättre snart igen. Så lätt när man är inne i en positiv spiral och så svårt när man hamnat ur fas.

Var duktig idag och pratade mycket med min mamma om min förvirring och irritation med min sponsor och lite allmänt om min pojkvän och skolan. Det kändes bra att jag inte behövde ta min sponsor i försvar och var skönt att och kändes fint att släppa in mamma. Vi har verkligen en helt annan relation nu är förut och jag känner väldigt mycket värme när jag tänker på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar