Sidor

torsdag 30 augusti 2012

Andrum

Första skolveckan är igång och det har varit full fart. Kommer bli en rätt tung period detta tror jag, men det är också den sista. Jag har ändå varit ganska bra på att vara kontakt med mig själv. Inte springa så fort. Försöka prata med mig när jag blir oroligt och stressad. En sak i taget. Det går upp och ner men överlag fungerar det mycket bättre nu än tidigare. Jag är ju lugnare och tryggare i mig själv och då kan inte alla de där jobbiga sakerna komma åt mig lika lätt som förut. Det är skönt!

Just ikväll tränar jag också på att ta egentid från min pojkvän. Trots att vi pratat om att inte ses lika mycket så det blir mer speciellt när vi gör det så har vi hängt söndag-tisdag kväll och sov ihop även igår. Ikväll sa han att han gärna ville att jag kom och borrade och fixade med dem i lägenheten. Jag var och tränade och när jag hade duschat och fixat med en del praktiska skolgrejer så var jag bara sugen på att hänga kvar här hemma och sova i min egen säng. Så jag skrev det till honom och sedan ville jag skriva att han ju gärna får komma hit istället, men sen kände jag att nej, jag behöver ta det lite lugnt och vara själv för att hålla kvar den bra känslan. Så det känns bra att vara för mig själv och det känns bra att visa för honom att jag inte vill umgås varje kväll heller.
Men jag får nog fråga honom lite om hur han tänker med att ses mindre för sedan vi snackade om det är det han som tagit väldigt mycket initiativ till att ses. Kanske är lite smekmånad för att vi är i samma stad nu igen. Och sen var det väldigt mysigt efter i söndags när jag pratade med honom om det jag skrev senast om ansvar. Märkte att han uppskattade det och det kändes bra att visa att jag tar ansvar utan att förminska mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar